czwartek, 29 kwietnia 2021

VANCOUVER, The Chopin Society, Zarębski, 27.04.2021

 


Warszawa, 27 kwietnia 2021

 

REFLEKSJA:

       Wczoraj, 26 kwietnia, Pani Teresa Bobrowska przesłała mi z Vancouver link z kanadyjskim, premierowym nagraniem Kwintetu g-moll Juliusza Zarębskiego, dokonanym w dniu 15 kwietnia w Vancouver. Wykonawcami są pianista, Wojciech Świtała i Kwartet Śląski.

      Bardzo kompetentny i wzruszający komentarz przed koncertem, wygłosił Richard Berkeley.

      Kilka słów refleksji. Proszę Państwa, w moim odczuciu, było to wydarzenie artystyczne i w pewnym sensie patriotyczne, na absolutnie najwyższym poziomie.

      Wykonanie było nie tylko perfekcyjne, ale może nade wszystko, pełne piękna i zadumy nad niedosłownym, ale bardzo polskim obrazem, niestety przedwcześnie odeszłego do historii, młodziutkiego geniusza.

      Na mnie, to mistrzowskie wykonanie zrobiło głębokie wrażenie. Wielokrotnie sam brałem udział w wykonywaniu Kwintetu, ale wczorajszego, słuchałem jak zaczarowany. Klimat interpretacji towarzyszył mi w niemożliwą do zaśnięcia noc.

     Byłem szczęśliwy, że Państwo Bobrowscy okazują się być za Oceanem autentycznymi, niekłamanymi akolitami naszej kultury i sztuki, którą, po prostu, wielbię.

     Słowa uznania dla The Vancouver Chopin Society, Instytutu Muzyki i Tańca Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Władz British Columbia za inicjatywę i organizację koncertu, ukazującego ten muzyczny skarb.

 (prof.jerzy Marchwiński)

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz