wtorek, 25 października 2022

WYSTĄPIENIE NA INAUGURACJI FUNDACJI MUZYCZNE PARTNERSTWO


Prof. Jerzy Marchwiński

WYSTĄPIENIE NA INAUGURACJI FUNDACJI MUZYCZNE PARTNERSTWO

Szanowni Państwo, Drodzy Przyjaciele.

Nie skrywam, że z pewnym wzruszeniem przystępuję do wygłoszenia tych kilku zdań.

Według mojego, internetowego rozeznania, nasza Fundacja jest pierwszą i być może jedyną w świecie, poświęconą muzycznemu partnerstwu.

Kiedy przystępowałem przed laty do realizacji tej idei, wyraźnie przyświecały mi dwa cele: DOBRO I PIĘKNO. Dobro, ponieważ wyobraziłem sobie, że Fundacja będzie przydatna wszelakiemu dobru całej społeczności muzycznej, a Piękno, ponieważ Muzyka, przecież przynależy do najbardziej uniwersalnych ze Sztuk.

My, wybrańcy losu, obdarzeni zdolnościami, tym cudownym znamieniem, określanym przez Mistrza Lutosławskiego jako dobro powierzone, każdy według własnej miary, służymy przekazywaniem piękna słuchaczom.

Ta nieprzemijająca misja uniezależnia również mnie skutecznie, od destruktywnej dramaturgii rzeczywistości, często dominowanej przez szaleńców i psychopatów.

Moim pragnieniem jest, aby to zawołanie Hipokratesa Ars longa vita brevis, Sztuka długa, życie krótkie, które noszę głęboko zakodowane w sercu i umyśle, pozostawało trwale w kodeksie Fundacji, służyło skutecznie bliźnim i nam samym.

Niech moje serdeczne myśli i najlepsze życzenia towarzyszą Wam w kreowaniu życia i doskonaleniu profesji.

Prof. Jerzy Marchwiński

(20.10.2022)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz